Thursday, September 11, 2008

KENAPA DAKU GAGAL ???


Bagi setengah manusia kejayaan dunia menjadi ukuran namun bg mereka yg celik mata hati akan memandang nun jauh kehadapan yg kejayaan sebenar bukan di sini.. sekadar pinjaman.. dan menilai kejayaan seseorg itu bila dia menjadi hamba yg ta'at kpn perintah Allah SWT..

Persoalannya knp kita mesti gagal?? kerana sememangnya Allah menjadikan kehidupan ini utk diuji.. spt firman Allah di dlm surah al-Mulk ayat 1 dan 2 "Maha suci Allah yg menguasai (segala) kerajaan dan dia maha berkuasa di atas setiap sesuatu, yg menjadikan mati dan hidup utk menguji kamu siapakah yg di antara kamu yg plg baik amalannya"

Kegagalan adalah ujian.. dan jgn dilupa KEJAYAAN jgk ujian.. betapa ramai mereka yg berjaya ttp angkuh dgn kejayaan mereka dan menjadikan mereka makin jauh drpd Allah Ta'ala.. apakah kejayaan sebegini yg kita impikan?? Tidak, kerana kejayaan yg sebenar-benarnya adalah di negeri sana yg kekal abadi..

Apakah mereka yg gagal di dalam hidup merupakan org yg gagal di sisi Allah??
Apakah org yg berjaya di dlm hidup merupakan org yg dinilai berjaya di sisi Allah??

Penilaiannya adalah di sisi Allah.. usahalah dgn segigih mampu dan serahkan kejayaan dan kegagalan kepadaNya bersama dgn sejuta pengharapan..

No comments: