Monday, May 31, 2010

Ni3mat Yg Sementara ...

Alhamdulillah..
syukur , segala puji bagiNYA
Tuhan sekalian Alam..
Yg menjadikan manusia
Memberi rezeki dan menentukan perjalanan hidup setiap hambaNYA...

Minggu ini terasa ni3mat
Ni3mat yg mungkin sudah terbiasa bagi sesetengah orang
tp bg diri ini..
Syukur tidak terhingga...


"Kelapangan .."
Inilah yg dipinjamkan sementara ..
berbanding minggu2 yg lalu..

Setelah berfikir dan bermuhasabah beberapa ketika..
baru saya kembali sedar..
bahawa Allah sedang menguji
sejauh mana sanggup berkorban dan menjalankan amanah yg terbaik

Baru saya sedar,
kadang2 akan kalah kepada satu perkara
Walaupun perkara lain mampu ditangani dengan baik
tetapi satu perkara ini selalu saya " berkira-kira "

Iaitu "Masa untuk Study .."


Inilah perkara yg paling kurang mampu untuk saya korbankan
kadang2 terlalu berkira
sampai amanah dan emosi juga kurang stabil
lebih2 lagi di waktu-waktu peperiksaan...

Sedar dan memahami
bahawa perlunya untuk berjaya
dalam imtihan2 yg dilalui
Bimbang juga gagal
takut2 melukakan hati mak ayah di kampung halaman..

Minggu lalu
adalah antara minggu yg paling menguji
tahap pengorbanan dan kesabaran
hampir2 sahaja hilang kawalan..
Tp, syukur masih lagi diberi peluang
untuk meneruskan kehidupan ..

Imtihan yg lepas
adalah imtihan yg paling kurang saya bersedia
utk menghadapinya...
Banyak yg tidak sempat dibaca mahupun di ulangkaji
betul2 bertawakkal kepada ALLAH s.w.t
semoga diberikan keputusan yg terbaik..

Walaupun begitu,
mungkin buat imtihan @ sem kali ini
saya tidak mampu berjaya dengan hebat
Cukuplah semoga dapat melihat "Orang lain berjaya dengan Hebat"
InsyaAllah....



Afiq Fahimy dan Rakan2 lain yg membantu...
syukran jazilan saya ucapkan..
Hanya Allah yg mampu membalas jasa antum semua...

Ni3mat "Kelapangan dan kerehatan seperti ini"
Hanya mampu berdoa dan bermohon kepada ALLAH s.w.t
Semoga dapat lagi saya merasakannya
Selama-lamanya di Akhirat bersama-sama
para Solihin , Syuhada' dan Arsalin...

*Semoga dengan ujian kali ini
memberikan ruang dan peluang untuk saya dan rakan2 yg lain
untuk terus berkorban dan terus  berkorban
Supaya Ni3mat sebenar dan berkekalan itu
dapat dicapai dan terus dini3mati sehingga keakhirnya

-islahmujahidin-

No comments: