Wednesday, August 13, 2008

Hari ini 11 julai.....


hMM....
terasa sungguh berat untukku menulis pada hari ini...
jam dikala ini telah meninjukkan jam 1.15 pagi...
entah mengapa sukar sekali untuk mendapat ilham untuk menulis, mungkin disebabkan kegundahan hati ini...
sememangnya, saya tiada tempat untuk meluahkan perasaan ini, bukan tidak percaya pada sesiapa, tetapi saya hanya mengharapkan pengaduan ini didengari pada ALLAH s.w.t.

Lagu "taubat oleh opick" berulang-ulang kali ku ulang, sangat menyentuh jiwa.entah mengapa hati ini seakan-akan sebak walaupun mendengar lagu ini berulang-ulang kali tatkala ini.mungkin disebabkan dosa yang terlalu banyak yang sememangnya tidak mampu diampunkan oleh sesiapa melainkan ALLAH s.w.t yg maha Agung lagi maha pengampun..

Ku cuba mencari punca kegundahan ini.Tiba-tiba,teringat kembali peristiwa hari ini di kolej. Seperti biasa apabila ada masa ku terluang, akan ku lakukan kegemaranku iaitu "chatting" menggunakan yahoo messenger.tiba-tiba "buzz" terpampang di skrin laptopku. Tanda-tanda seperti seorang sahabat ingin menyapaku.Tetapi, pada namanya tidak menunjukkannya seperti sedang "online".Namun, seperti biasa akan kumulai dengan 'salam'.Dia pun membalas salamku itu . entah mengapa dia mengatakan bahawa "ini adalah kali last kita cet", tetapi daku tidak kisahpun. Setelah sekian lama bersembang, sahabat itu bertanya samada ku telah membaca e-mel darinya. Serta merta selepas itu, ku buka inbox dan membaca e-mel yang dimaksudkan. E-mel yang dimaksudkan adalah berkenaan "zina hati". Sungguh hebat ulasan pada e-mel itu dan ku baca dengan penuh khusyuk.

Akhirnya, barulah ku sedari bahawa hasratnya itu adalah supaya dapat menjauhkan diri daripada maksiat. Bukanlah ku merasa sedih, bahkan tetapi sungguh terharu. Bukan mengapa, tapi kini lebih ku yakin bahawa hidayah ALLAH itu boleh datang kepada sesiapa yang diinginiNYA. KU BERDOA PADA ALLAH S.W.t. DAPAT MEMBERIKAN HIDAYAH KEPADAKU AGAR DAPAT MENJADI INSAN YANG DAPAT BERJUANG PADA JALANNYA DAN MENDAPAT KEREDHAANNYA DIDUNIA DAN AKHIRAT...

No comments: