Monday, August 23, 2010

2 MOre Days ...


ALhamdulillah..
tinggal 2 hari saja lg bakal menjejakkan kaki ke tanah air tercinta
rindu rasa hati untuk berjumpa dengan ahli keluarga ,sahabat2 , adik2 , dan jiran2 ...
Alhamdulillah syukur x terhingga , semoga dipermudahkan perjalanan..

Waktu yg makin singkat kadang2 membuatkan saya tertekan..
persediaan diri masih belum mantap ..
dan perlu bnyak lg bekal perlu diisi
Hati perlu diisi dengan iman sedalam-dalamnya kepada ALLAH s.w.t semata-mata
Supaya insyaALLAH dapat membimbing sedikit sebanyak ahli keluarga
sahabat handai dan masyarakat di Malaysia ...
Kerana APA ?
kerana saya tidak mahu menjadi orang yg hanya pandai bercakap
tetapi mempunya hati yg kosong
dan lemah tanpa Iman..
Kerana yg paling penting dalam diri setiap Muslim itu sendiri adalah Iman itu sendiri ...


Masa sebulan bergitu pantas berlalu ..
hari demi hari berlalu dengan cepat..
seperti tidak mampu berbuat apa2..
Bnyk buku2 yg dibeli 2tahun lepas , tahun lepas dan tahun ini masih belum sempat dibaca
Mungkin semenjak minggu lepas lagi saya sibuk dengan urusan keputusan peperiksaan sem lepas...
ah, tapi tidak itu tidak mampu dijadikan alasan..
Kerana saya yakin dimana ada kemahuan disitu ada jalan..
Cuma terpulang kepada diri sendiri ..

Disamping bulan Ramadhan yg tiba ,
ya, seronok ..saya sangat seronok berada disini ..
Walaupun waktu malam begitu singkat ..
tapi sungguh bermakna , berbeza dengan bulan2 sebelumnya ...
Solat tarawikh , Imam akan membaca 1juzu' ( 8 rakaat )
dan seriously , jauh berbeza dengan Malaysia ..
mereka solat dengan penuh kesungguhan .."Imanan wahtisaban"
Apabila sahaja sampai ayat azab ..
terdengar sahaja esakan tangisan daripada makmum2 bersebelahan ..
Dan syukur alhamdulillah ,setelah 2tahun duduk di Mesir ini..
mampu juga sedikit sebanyak memahami apa yg dibaca sang Imam ..
Cuma masih bnyk lg yg tidak difahami ..
Dan itulah kesedihan yg paling Besar ...



Mak , ayah , kakak2 , adik2 , sahabat2 , junior2 dan semuanya ...
Saya amat merindui kamu semua ..
sungguh rasa x sabar untuk berjumpa dengan semua orang..
tapi persoalannya , apakah aku bersedia ?
"Qu anfusakum wa ahlikum Naraa"
ayat inilah yg selalu bermain-main di kepala saya semenjak saya betul2 mendapat
perhatian tarbiyah di Mesir ini ..
Hampir2 saya menangis mentadabbur ayat2 sebegini
memandangkan betapa lemahnya diri ini
untuk membina masyarakat sekeliling..

Tugas Di Mesir sudah hampir selesai ...
cuma tinggal beberapa kes kecil lg..
Ya, Malaysia ...2hari lagi ..2 hari lagi ...
Saya akan bersedia bersungguh2
meningkatkan Iman ...

"Mengharapkan Taufiq dan Hidayah daripada ALLAH yg maha pemberi petunjuk"

-Islahmujahidin-
is going back 2 Malaysia

No comments: