Monday, August 25, 2008

Daku Manusia Biasa....


"Semakin ku lupakan perasaan itu, semakin itulah ia datang. Aku sentiasa berdoa pada ALLAH s.w.t. agar dijauhkan dari perasaan tersebut. Bukanlah niatku agar perasaan itu terus hilang dari sisiku selama-lamanya. KERANA AKU MANUSIA BIASA yang mempunyai fitrah, tetapi aku berdoa agar perasaan itu dapat ditangguhkan sehingga waktunya yang sesuai dimana aku mampu untuk mendirikan sunnah nabi yang sangat mulia itu, iaitu melalui alam perkahwinan" bisik Hassan sendirian.

Namun begitu, perasaan cinta itu sangat mendidik kesabaran. Apabila bertemu, Hassan hanya mampu menundukkan pandangan. Bukanlah kerana lemahnya kepada wanita, namun hanya bimbang hatinya dicuri sehingga menyebabkan cintanya pda ALLAH s.w.t. semakin pudar dan akhirnya hanyut dikala melayari dunia yang fana ini.

Carilah cinta yang sejati
yang ada hanyalah padaNya
carilah cinta yang hakiki
yang hanya padanya yang Esa
Carilah cinta yang abadi
yang ada hanyalah padaNYA
carilah kasih yang kekal selamanya
yang ada hanyalah pada TUHANMU....

Hatinya benar-benar tersentuh
pabila membaca tulisan ini.
serangkap sajak atau apa-apa sahaja,
namun sangat bernilai buatnya...

Namun akhirnya barulah dia sedar, bahawa ketinggian cinta itu terletak pada keredhaan-Nya.

"YA ALLAH, andainya ada satu waktu atau sedetik saat dimana aku benar-benar ikhlas, dimana aku benar-benar merasakan keagungan-MU kerana aku sering ragu akan keikhlasanku sendiri, maka Kau matikanlah aku disaat itu ya ALLAH, agar aku bisa meraih semulia-mulia kematian. Kematian di saat aku cinta pada-MU" Barakallahufik

No comments: