Tuesday, February 2, 2010

Untuk Akmal Z..

Bismillah..
insyaALLAH wa biiznillah ni adalah post yang kedua untuk hari ni...





Semalam
Baru balik dari "Program Exam Booster" utk First year
Akmal pun cakap "Aku seronok gila hari ni , rasa lega dah habis....."
-Tersenyum "Akmal, kalau nak buat pape cakap la, Aku support insyaALLAH"

Seronok bila tengok Akmal seronok...

Tiba-tiba Afiq pulak ajak..
"Nak ikut x?  nak pegi rumah Abu ni..dia sakit nak postpone exam "
-alamak, kepala pusing.. "macam mana ni, video x siap lagi, exam review x siap lagi"
-Hmm..nasib baik AKMAL ada..dia pun menyelamatkan keadaan dan pergi rumah Abu dengan Afiq

Balik rumah- siapkan video ngan Rahman sampai kul 2 pg , Kepala pun pening
(Hmm, x study lagi satu hari ni..Hmm, xpe tajdid Niat.. Penat di dunia)

Bangun Pagi
Bangun pagi, kepala pening (x cukup tidur kot)..
Bukak YM semua mengucapkan "Takziah"
Pelik..
Dipendekkan cerita akhirnya "AMMAR" ceritakan semua
Baru tahu apa yang Terjadi...

"Akmal...TABAH k...."
"I'm not sure wut i'll doing if I am on your shoe"

P/s untuk Akmal
"Be Strong man, be strong my leader , be strong my boss"
-Hehe, I'll always supporting you from Behind
"Remember what i told you before right ? "

Akmal..

HADITH 
“Apabila seorang anak Adam meninggal, maka akan terputus amalannya kecuali tiga perkara : shadaqoh jariyah, atau ilmu yang bermanfaat, atau anak shalih yang mendoakan kepadanya”.

Akmal, Apa yg kita boleh buat jika kita benar-benar sayangkan dia?
- Jadilah anak yang soleh..Pasti Yang meninggalkan kita, akan sentiasa bahagia..
-Dan berbangga ada anak yg soleh dan insyaALLAH pasti dia akan dapat sahamnya kerana dapat membesarkan anak yang soleh...

Jangan sedih lama-lama sangat..
Yup, Rasulullah pun sedih dan mengalirkan air mata ketika anaknya meninggalkan dunia.. Jadi x salah untuk kita bersedih
Cuma jangan sedih lama-lama sangat sebab ni lah jalan utama syaitan untuk mengusik hati kita kearah kejahatan...
(Akmal, aku x sehebat kau.. ni je yang aku boleh nasihat..kalau aku ditempat kau aku pun xtau nak buat apa...)

Perjuangan kita
Study betul2 mal..Jangan mengalah last2 minute ni..Pesanan 'arwah'  pun suruh belajar betul2 jangan tinggalkan solat..
 Kalau mengalah last2 minute, macam mana dengan perjuangan kita dekat "biro akademik nanti", dan 'arwah' pun mesti sedih kalau kita x berjaya
(Be strong man..We will work together..igtkan? aku penah cakap.. I'll work for you, insyaALLAH aku x akan mungkir janji..)

"Mal, jadi anak yang soleh mal..aku pun akan tumpang gembira bila dapat kawan yg soleh..Tambahan lagi bnyk sumbangan kepada orang lain"

Sorry la mal,
Aku x berapa reti sgt bagi semangat kat orang ni..
cuma aku xnak "kau" down last2 minute ni...
Kalau nak apa2 insyaALLAH aku akan cuba bantu sekadar termampu...

"Study kay...Let's Strive from now on.."

sahabatmu...
-syahmi-

No comments: