Thursday, July 15, 2010

Bile laa exam nak Habis ni...??

Bismillahirrahmanirrahim..
semoga bermanfaat....

Hari ini sudah masuk separuh masa kedua 
setelah bermulanya "ujian akhir" bagi sem ini..


Sememangnya separuh masa kedua ini
lebih mendebarkan dan lebih menguji ketahanan
dan stamina setiap individu

Seperti mana berdebarnya pemain2 bola
di separuh masa kedua (penentu)
seperti itu jugalah berdebarnya seorang pelajar
yg mahukan kemenangan seperti pemain bola tersebut..


Namun begitu,
separuh masa kedua ini lebih menguji
akan ketahanan, kesabaran dan stamina setiap individu...

Ada mereka yg pada awal2 musim peperiksaan bersungguh-sungguh
sanggup bersengkang mata dan sebagainya
tetapi setelah sampai ke detik-detik akhir
terus hilang semangatnya..

Mengapa ?
mungkin kerana tidak cukup stamina
daya ketahanan ?
mungkin juga kurang latihan ?
atau juga matlamat menjadi semakin kabur ?

Inilah sebenarnya detik penentu..
exam yang sebenarnya baru sahaja bermula
yang membezakan
sama ada berjaya ataupun gagal ?

Kini masanya sudah tiba..
Buktikan dimana diri anda?

Sama ada menang atau kita kalah
Ketika berada di Bulan kemenangan ini



sekian dahulu
-islahmujahidin-

"Ingat, Exam sebenar baru sahaja bermula"

" Dan barangsiapa yang berjihad, maka sesungguhnya jihadnya itu adalah untuk dirinya sendiri. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu) dari semesta alam. "

( Surah al-ankabut-ayat 6 )

4 comments:

budak said...

bgus r post ko..
bnyak gilo para, tnsen aku.. T.T

islahmujahidin said...

Hehe =)

Biasa la tu..
semua orang pun rasa mcm tu kot...

Biarlah orang yg pandai2 ke atau orang2 biasa2
mcm kita ni..semua rasa mcm tu..

Relax..
ingat balik..masa jawab biochem hari tu OK je
lagi bnyk kene hafal
co-enzyme la, enzyme la arrow lah..
tp semua ok je kan ?

Just kuatkan semangat je..
semua ok nnti InsyaALLAH
wslm

ana_syahid! said...

ait exam? bkn tgh cuti ke skrg? dr.syahmi bljr kat al-azhar kn?

islahmujahidin said...

x..

ana perubatan al-iskandariyah